2. Przegląd Studenckich Teatralnych Realizacji Offowych PSTRO
Bilety i informacje
Wstęp wolny.
Opis
Program przeglądu
12.00 Otwarcie przeglądu | Duża Scena
12.15 „Piękni, dwudziestoletni” Grupa Teatralna blACKout | Duża Scena
13.30 „ΑΝАΓΚΗ: przeznaczenie” Teatr bez Nazwy | Scena Kameralna
14.30 „nie lubiem teatru.” absolwentki Zarządzania Instytucjami Artystycznymi UG | Sala Prób
Przerwa
15.30 „Zielony Gil” Studium Baduszkowej | Scena Kameralna
16.45 „Jak się rzeczy mają?” Teatr Tańca Kiosk Ruchu | foyer
17.30 „Przy zamkniętych drzwiach” Grupa Lustro | Sala Prób
18.45 „Puzzle” Grupa Teatru Tańca Puzzle | Duża Scena
20.00 Omówienie spektakli przeglądu | Duża Scena
O spektaklach i wystawie
„Piękni, dwudziestoletni” Grupa Teatralna blACKout
reżyseria: Piotr Biedroń
scenariusz: Barbara Madany
choreografia: Katarzyna Pastuszak
muzyka: Elio Słomiński
asystentka reżysera: Ida Bąbelek
Marek Hłasko – głos powojennego pokolenia, nieszczęśliwy romantyk i polski Ernest
Hemingway o wyglądzie Jamesa Deana. Jeden z najpopularniejszych polskich pisarzy
czasów PRL, który swoją twórczością wyrażał najtrudniejsze ludzkie emocje – rozczarowanie
światem, bezsilność, niepokój. W „Pięknych dwudziestoletnich” Grupy Teatralnej blACKout fragmenty najbardziej znanych tekstów Hłaski przeplatają się z dramatycznymi epizodami z bujnego życia prywatnego, a melancholia spotyka się z euforią, podobnie jak w jego opowiadaniach. W tle pobrzmiewają subtelne dźwięki muzyki, która nawiązuje do klimatu epoki i podkreśla napięcia w zmaganiach głównego bohatera z własnymi demonami. W orbicie Hłaski krążą inne, nie mniej interesujące osobowości, m.in. Agnieszka Osiecka, Jarosław Iwaszkiewicz,
Leopold Tyrmand i Krzysztof Komeda. Tytułowa autobiograficzna powieść została uzupełniona fragmentami listów, wywiadów i mniej znanych tekstów literackich Hłaski.
„ΑΝАΓΚΗ: przeznaczenie” Teatr bez Nazwy
scenariusz i reżyseria: Mariusz Zieniewicz
Spektakl opowiada historię jednego z kapłanów Katedry Notre Dame w Paryżu, Klaudiusza Frollo. Jest on człowiekiem uczonym, wierzącym bardziej w naukę płynącą z ksiąg niż w Kościół. Wśród mieszkańców Paryża uważany jest za czarnoksiężnika, osobę niezwykle surową, stanowczą oraz stabilną życiowo. Klaudiusz jako nadrzędną misję obrał sobie „oczyszczenie” miasta z ludności pochodzenia romskiego, których „siedzibą” stał się plac katedralny.
„nie lubiem teatru.” absolwentki Zarządzania Instytucjami Artystycznymi UG
scenariusz: Paulina Jakimowicz, Olga Rosłanowska, Natalia Pionke, Karolina Wolniak
reżyseria: Paulina Jakimowicz, Karolina Wolniak
Spektakl ma formę czytania performatywnego i przytacza głos odbiorców teatru. Spotkanie
marketingowe w pewnym teatrze przeradza się w dziwne, zabawne, czasem niepokojące
odzwierciedlenie opinii przeciętnego widza o kulturze. Hermetyczny świat sztuki otwiera się
na głos „ludzi z ulicy” i pozwala im na chwilę przejąć scenę.
„Zielony Gil” Studium Baduszkowej
scenariusz i reżyseria: Tomasz Fogiel
Klasyczna komedia hiszpańska Tirso de Moliny z 1615 roku w tłumaczeniu Juliana Tuwima została zaadoptowana do możliwości obsadowych III roku PPSWA im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. W klasyczną realizację sztuki wprowadzono zarówno elementy komedii dell arte, jak i typowej komedii slapstickowej.
„Jak się rzeczy mają?” Teatr Tańca Kiosk Ruchu
na podstawie książki „51 zabaw (z) rzeczami” Rogera-Pol Droita
reżyseria i choreografia: Agata Gregorkiewicz
Rozejrzyj się wokół. Życie składa się nie tylko z ludzi. W rzeczach kryją się strzępki naszych
dusz, a w nas – fragmenty rzeczy. Nasz stosunek do nich wskazuje na to, jak traktujemy
samych siebie. Rzeczy mają coś do powiedzenia, prowokują, przywołują odległe światy.
Niekiedy są przesyłkami, które zawierają dawno zapomniane obietnice.
„Przy zamkniętych drzwiach” Grupa Lustro
adaptacja i reżyseria: Julia Szczepańska
Autorska adaptacja dramatu J.P. Sartre’a. Opowiadany jest świat bez czasu oraz przestrzeni, w którym spotyka się trójka skrajnie różnych ludzi. Wyjścia jednak nie ma.
„Puzzle” Grupa Teatru Tańca Puzzle
reżyseria i choreografia: Karolina Kuca
produkcja: Zuzanna Kopeć
Spektakl porusza kwestie potrzeb dopasowania się do różnych grup społecznych, kreowania wizerunku, a także zaznaczenia swojej obecności wśród innych. Ten wyjątkowy, niekończący się proces towarzyszy nam przez całe życie. Każdy z nas jest autorem wyjątkowego obrazu, który tworzy z maleńkich kawałków.
„Tusz farbą” – wystawa Weroniki Janickiej
Dziesięć obrazów zainspirowanych akcją Inktober, w ramach której rysownicy podejmują wyzwanie stworzenia w październiku 31 rysunków, po jednym każdego dnia, na zadane tematy. Weronika Janicka postanowiła zamiast rysunków namalować obrazy, w twórczy sposób interpretując wybrane tematy i nawiązując do popkultury, np. znanych filmów czy seriali jak „Gra o tron” czy „Piraci z Karaibów”.