PL EN

Zalanie w naszym teatrze | aktualności

Przydatne informacje praktyczne:

  • nie działa stacjonarny telefon w kasie, natomiast można dzwonić na telefon komórkowy 601 628 377
  • w związku z zalaniem pomieszczeń kas we foyer teatru, powstała kasa tymczasowa, wejście od strony ulicy Łukasiewicza (po prawej stronie budynku teatru, między teatrem a Radiem Gdańsk)
  • główne wejście do teatru jest nieczynne, ale na drzwiach są oznaczenia, gdzie się udać, żeby trafić we właściwe miejsce - jednym słowem poznacie różne nowe sposoby docierania do sal teatralnych w naszym budynku :)
  • ruszamy z repertuarem zgodnie z planem, tylko część spektakli dla najnajmłodszych odbędzie się na Sali Prób zamiast na Sali Kameralnej.

A w międzyczasie będą przebiegały prace naprawcze na foyer i w kasach, dlatego bardzo was prosimy o wyrozumiałość, cierpliwość i szczególną ostrożność, ponieważ dostęp czasem może być utrudniony. 

 

------

W poniedziałek 2 września pracownicy zastali we foyer teatru wodę po kostki. Okazało się, że pękła rura na pierwszym piętrze budynku.

Rura pod zlewem w kuchni na pierwszym piętrze pękła najprawdopodobniej w nocy z soboty na niedzielę. Ze wstępnych oględzin wynika, że zalaniu uległy pomieszczenia na pierwszym piętrze: pokój gościnny, kuchnia, pomieszczenia socjalne, magazyn kostiumów i magazyn masek i rekwizytów. Woda przesiąkła przez strop, zalewając także przestrzeń foyer teatru, kasę, biuro Działu Edukacji i Organizacji Widowni wraz z pomieszczeniem socjalnym, salkę konferencyjną, łazienki, a także przestrzeń wiatrołapu i szatni. Przedostała się też na klatkę schodową, dotarła do Sali Kameralnej i piwnic budynku (m.in. magazynu materiałów promocyjnych i publikacji teatru), nie dostała się jednak na widownię Dużej Sceny. Ucierpiały kostiumy i maski teatralne, sprzęt elektroniczny i część dokumentacji Działu Edukacji i Organizacji Widowni, meble, zmagazynowane materiały promocyjne i wydawnictwa teatru. Zniszczeniu uległy ściany i sufity kartongipsowe oraz podłogi.

Po odkryciu usterki załoga teatru natychmiast skontaktowała się z firmami osuszającymi, a do czasu ich przybycia własnym sumptem minimalizowała szkody, zabezpieczała sprzęt i materiały i usuwała skutki zalania. Ekipa osuszająca usunęła zalegającą wodę i umieściła maszyny pochłaniające wilgoć na pierwszym piętrze. Teatr jest w trakcie zbierania ofert długofalowego osuszania. Wezwana została także ekipa remontowa w celu ustalenia zakresu, wartości i czasu niezbędnego do wykonania prac remontowych. Szkoda zgłoszona została do ubezpieczalni, trwa wyjaśnianie okoliczności powstania awarii z pracownikami firmy ochroniarskiej.

W związku ze zniszczeniami pomieszczeń i sprzętów kasowych teatr jest zmuszony wstrzymać sprzedaż biletów w swojej siedzibie do 8 września, natomiast nadal można je nabyć przez platformę interticket.pl. W przyszłym tygodniu w teatrze powstanie tymczasowa kasa. Na razie nie można się też kontaktować z kasa teatru przez telefon stacjonarny, działa jedynie telefon komórkowy 601 628 377.

Zespół teatru przeprowadzi konsultacje p. poż, bhp i inne. Teatr jest w stałym kontakcie z Organizatorem w celu ustaleniu strategii działania zmierzającej do przywrócenia funkcjonalności teatru w jak najszybszym czasie. Dołoży wszelkich starań, aby rozpocząć sezon zgodnie z założeniami repertuaru (13 września), zależne jest to jednak od wyników konsultacji i ekspertyz.